Ta strona używa plików cookies. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz na to zgodę. OK

SAFE ROAD

Meksykańska fala „STOPu”

kwiecień 27, 2017
Komentarze wyłączone
3 986 Views

Podczas podróży, szczególnie na drogach szybkiego ruchu, nie prędkość, a płynność jazdy ma największy wpływ na osiągnięcie pożądanego czasu dojazdu do wyznaczonego celu.

Wielu z nas jadąc autostradą, a szczególnie aCzwórkową obwodnicą Krakowa zastanawia się skąd biorą się tzw. kooorki bez przyczyny.  Tak  naprawdę  powodów  jest  kilka. Poza  „Apaczowaniem”  na pojazdy, które np. uległy  awarii i stoją  „na marginesie”,  poza różnicami  prędkości  wynikającymi  z  rodzajów  pojazdów poruszających się tą drogą, istnieje nawyk używania hamulca nawet w sytuacji, gdy faktycznie nie ma takiej potrzeby.

Szarpanie prędkościami, naprzemienne przyśpieszanie i hamowanie tylko straszy tych jadących za nami, którzy również  naciskają na hamulec.  Tak właśnie leci za nami  „meksykańska fala”  i autostrada zaczyna spowalniać.  W  wielu  sytuacjach  drogowych  możemy  poprzez  chwilowe  ściągnięcie  nogi  z  pedału przyspieszenia regulować zarówno naszą prędkość, jak i odległość od poprzedzającego pojazdu.
Gdy  podczas  jazdy  autostradą,  szczególnie  przy  dużym  natężeniu  ruchu, wielu kierowców „bawi się” hamulcem,  dochodzi do pewnego  powtarzającego  się  drogowego  zjawiska.  Fala  świateł  „stop” przemieszczająca się przeciwnie do kierunku jazdy, powoduje spowolnienie kolejnych jadących po sobie pojazdów. Kilka kilometrów dalej niektóre pojazdy już tak zwalniają, że często dochodzi do gwałtownego hamowania, a w konsekwencji  do zupełnego zatrzymania. Nauczmy się  kontrolować  prędkość naszego pojazdu za pomocą „gazu”, i nie straszmy „stopem” jadących za nami.

Pamiętajcie, że to właśnie płynność jazdy, a nie osiągane prędkości dają życie autostradzie, szczególnie przy dużym natężeniu ruchu.
SZEROKOŚCI i PŁYNNOŚCI.

Komentarze są wyłączone.